Verslag MTB Beach Battle - 2014-12-07

Verslag

Vandaag met Bryan naar de strandrace in wijk aan zee geweest. Tijdens de verkenning hadden we al door dat het een lastige koers ging worden. Enorm veel wind, nu en dan wa regen en berekoud. En dan hadden ze zich precies nog een beetje vergist met het getij. Het water stond nog redelijk hoog en veel hard zand was er niet te bespeuren. We hadden alletwee een nummer in de eerste box gekregen dus hadden we beslist redelijk laat naar de box te gaan. Dat bleek nadien een vergissing te zijn want de toppers stonden blijkbaar al allemaal in de zeer smalle box te klutteren van de kou toen we er toekwamen. Bleek dat we dan ook nog eens in zacht zand mochten starten wat dus betekende dat we direct een heel eind mochten lopen.

De echte die op de eerste rij stonden konden vrij vroeg op de velo springen en waren dus al van bij de start gaan vliegen, wij mochten lopen tot op het strand. Er werd dan ook nog eens enorm veel gevallen tijdens het lopen waardoor we nog wat meer gehinderd waren. Lopen in zacht zand blijkt toch nie zo simpel te zijn, zelfs Sebastian Langeveld maakte daar een spectaculaire koprol waar zelfs spys nog iets van kan leren. Na een 500 meter moesten we al terug van het strand om aan de 150m lange  klim van 18% te beginnen. Toen ik samen met Bryan terug het strand opdraaide zagen we al renners zo ver als we konden kijken. Tging dus niet voor vandaag zijn. We hadden onze start duidelijk goe gemist. Met de tegenwind dan vertrokken voor het eerste stuk tegen de wind in met een passage onder de aankomst door in het zachte zand (jep, onder de aankomst, die zotten hadden daar een tunneltje gemaakt). Om een idee te geven: de gemiddelde snelheid tegenwind lag ergens tussen 15 en 20 per uur op het weinige harde zand. Voor diegene die vorig jaar in Middelkerke of de duo in Bredene gereden hebben...zoiets.

Aan het keerpunt halverwege de eerste ronde moesten we terug door een lange lastige strook. Bryan zat hier mooi voorin, ik iets te ver. Tegen dat we terugkeerden was de groep in 2 gebroken en ik zat natuurlijk in de 2de groep. Met achterwind keerden we dan aan snelheden rond de 55 per uur terug richting de aankomst. Met m'n 44-11 kwam ik bijna te kort. Die Hollanders reden met 46 of 48. Tot het einde van de 2de van 4 ronden heb ik me dan rustig gehouden in die groep van +/- 15 man. Ik voelde dat ik bij de beteren van die groep was en dan zijn we tegen de wind in met 3 weggereden. De rest van de koers zijn we dan met z'n drieën samengebleven. Vooral tegenwind was het lastig maar uiteindelijk is er niemand meer van achteruit teruggekomen, zelf hebben we ook niemand meer teruggehaald (behalve gedubbelde renners dan).

Bryan zat ergens 2-3 minuutjes voor me en is ergens rond de 25ste plaats binnengekomen. Jammer van de start maar voor de rest een zeer mooie koers, vooral voor een eerste organisatie zeker nie slecht gedaan! Na de aankomst hebben we direct onze fiets gekuist en een warm douchke genomen en dan zijn we vertrokken voor een kleine 3h in de auto. Wa ne mens toch doet om amper 1,5h op de velo te zitten he! Tis goed voor 1 keer maar zeker nie iedere week! Tot volgende week in Bredene, hopelijk haal ik daar de aankomst dit jaar :).

Donald

Info

Op zondag 7 december 2014 vindt de 1e editie plaats van  de MTB BeachBattle Wijk aan Zee.

Deelnemers

Donald

Reacties op dit evenement.

Harryman schreef op 10-12-2014 :

Merci Donald om met Bryan 6h in de auto te zitten. 6h over de wedstrijd en de 46/11 te kletteren. Proficiat met je prestatie Donald en ook met de uitslag van de race.! Bryan ook flink hoor van je,na al die duvels van vrijdag. Chapeau.

rookie schreef op 08-12-2014 :

merci voor de compagnie sven, het was tof en mooi verslag. we zullen klaar zijn voor de duorace yihaaaaa

Plaats een reactie

captcha

Verjaardagskalender

Klik om de kalender te bekijken
High 5 - Sports NutritionGB EXPRESSPaljas BierCMKSchrijnwerkerij RotsaertHenry Delheye - Schil der- en decoratiewerkenVlamynck Brood-BanketMichel Van Mol  FietsenCreative DesignsThierry Ide SanitairCallant Luc Decoratieteam bvbaDe Zilvertorens