Verslag - 19e Raid des Hautes Fagnes - 2017-06-25

Verslag

Met 7wacky's ( Crisis, Harryman, Donald, Vedder, Kroele, Chemical en mezelf) en Filip reden we zaterdag middag naar de Ardennen om zondag Raid Des Haut Fagnes aan te vatten, we mochten in de chalet van Crisis zen ouders logeren waarvoor een welgemeende dikke merci! Ik kwam met Donald aan Harryman zen deur en werden daar hartelijk verwelkomd door de vrouw des huize, na de frigo leeg te hebben gegeten zetten we ons koers verder naar Belgisch mtb contreien .Vedder ging meerijden met kroele maar dat beklaagde hij nog niet redelijk als mister no stress Kroele een uur later dan gepland hem kwam oppikken.

Daar aangekomen en verwelkomd door Crisis en Chemical zetten we ons eerst op ons gemak op het terras wachtend op de mannen van Maldegem . Eens die mannen daar waren gingen we met 6 een ritje doen van een 30tal km met een 500tal hoogtemeters, terwijl deden Crisis en Chemical boodschappen en zette alvast de ontbijttafel klaar voor de volgende dag. 's Avonds lieten we het ons smaken in een plaatselijke brasserie, waar het eten super was maar je wel tijd moest hebben . Donald was al aan het tellen hoelang hij nog zou kunnen slapen voor we moesten opstaan, ik vond da nie slecht dat die kleine laagvlieger nie teveel rust kreeg zo was ik van gedacht dat die mss minder goed ging zijn.

Na een korte nacht en een ontbijt reden we naar Malmedy , het had al 3weken niet geregend en ja hoor die nacht wel en om het helemaal klote te maken was het nog aan het regenen den dju. Harde ondergrond met een supergladde toplaag en alle wortels in het bos spekglad en ik kan je vertellen der zijn daar heel veel wortels!! Behalve Filip die de 65km ging doen schreef iedereen zich in voor de 90km met 2500hm. Kroele liet al zachtjes blijken dat die ook de 65km ging doen, de brave man wist me te vertellen dat hij geen goed zicht heeft in de regen. Het is niet omdat hij niet graag nat en/of beslijkt is en bang is de technische afdalingen ofzo gewoon die ogen he πŸ˜‰. Aan de start glipte ik mee met de rest want normaal moest ik een 2tal boxen later starten, 7wackys in 1 box allemaal met de belofte dat ze rustig gingen rijden ,euhmmmm ik had er me twijfels bij maar 1 ding wist ik zeker da was dat ik rustig ging rijden. Alles wat ik nu doe staat in teken voor me iron Bike , rustig trainen veel km'ters doen met als het kan veel hm'ters. Ik kende de start nog van vorig jaar en waarschuwde hen dat direct zware toebak was, ik wist nie of ik hen ging bijhouden ik die eerste klim omdat ik al een slechte starter ben en me heup speelt nog parten ook. Het startschot werd gegeven en ja hoor wonder boven wonder alle wacky's bleven samen en we begonnen te klimmen, we stonden achteraan in de box en we klommen op het gemak iets sneller dan de meesten en zo schoven we plaatsen op, na eerst een 1km op de baan te klimmen ging de klim verder offroad . Ik schakelde en miljeerde dju me ketting eraf allee lap direct 30-40man me terug voorbij en ik mocht al beginnen achtervolgen op de rest. Zonder me echt druk te maken kwam ik in de eerste afdaling er weer bij en voorbij en zo bleven we samen de eerste km'ters. Enkel bleken de mannen van Maldegem en chemical achterop geraakt te zijn ik reed samen met Harryman, Donald en Crisis, het tempo lag voor me eigen goed net iets te hoog me gemiddelde hartslag was 146 en das voor mij geen opbouwend werk. Ik liet hen gaan na 10km en reed me eigen tempo verder ,ik zag hen terug aan de eerste bevoorrading op 17km net wanneer ze terug gingen aanzetten. Ik zag chemical toekomen zonder Vedder en Kroele , die zei dat hij hen ging opwachten maar ik wist al van beter weten. Die ogen van Kroele en die regen he 😜 da moet erg zijn dat je daarvoor moet afdraaien naar de 65km, ik leef met je mee moat . Ik zal er daarom op toezien dat er niet gelachen wordt met jou en dat ze jou zeker niet uitmaken voor banejanet , salonmountainbiker, trunte , plooier of voor zo iets dergelijks . Vedder beklaagde het hem wss nogmaals dat hij met die salonmountainbiker Euhmm ik bedoel trunte euhm Euhmm ik bedoel me moat kurt πŸ˜œπŸ˜‚ meegekomen was. Als passagier moet je bij je chauffeur blijven natuurlijk en zo was vedder gebonden aan die plooier euhm Kroele.

Ik zag lesy komen en we reden samen op het gemak verder iets later moest die lossen in een afdaling en ik zag onze 3 andere wacky's terug terwijl die iemand bijstonden die plat stond. Ik reed traag voorbij en Harry vroeg of ik een pomp bij me had, ik had meer zin om gewoon door te rijden maar stopte en gooide me pomp toe . Die klojo die daar pech had moest nog zen binnenband uithalen en een nieuwe steken enzo, ja me kloten ik zei dak moest gaan eten om 19h30 in Antwerpen en trok verder door . Kijk ze mogen der van denken wa ze willen maar als het geen Wacky is of iemand dak ken en tis wedstrijd dan kunnen ze me zak opblazen! Da zijn van die mannen die zo licht mogelijk aan de start staan en niks van materiaal bij hun hebben en ik die dezelfde rit doe met een rugzak van 3kg op me bult zou dan moeten stoppen en helpen. Me kloten ja , nie met den dezen hij had al zogezegd al 2 keer plat gereden en ik zien micky mouse zeker, fuck it loser!!! Hij stond daar volgens mij licht genoeg om de rest van de rit al lopend te doen den dwoaze kloot. Als je zulke ritten doet en je rijdt alleen moet je maken da je voorzien bent zo simpel is het !!!

Aan d 2de bevoorrading zag ik de mannen terug mede omdat me tempo lager was en ook omdat ikzelf pech had met chainsuck tot ik me ketting en tandwielen kon spoelen in een beekje . En da verhaaltje dat je dat met een single vooraan dat niet kan hebben is alleszins ook niet helemaal waar want ik heb het live gezien dat er daar ook 1 aan het vroetelen was met chainsuck! Terug liet ik de gasten uitlopen en reed ik me tempo zo zag ik Lesy terug en we reden verder samen , de rit was prachtig puur mountainbiken hier en daar moest je der eens af om stukken te voet te gaan maar dat hoort ter bij. Met me heup dat nog niet helemaal genezen is zette ik weleens meermaals een voetje waar ik dat anders niet zou doen, de schrik zit er toch een beetje in om weer op die heup te vallen. De regen was gestopt en het was ondertussen ideaal fietsweer geworden de ondergrond droogde op enkel de wortels bleven spekglad, en dat heeft Chemical geweten want die heeft tot 3maal toe een grondinspectie gedaanπŸ˜ƒ. Op die technische stroken en afdalingen liep ik telkens uit maar klom dan heel op het gemak om hem terug te laten komen. Het laatste stuk werd weer heel technisch en der volgde een lange klim en afdaling en zo kwam ik alleen een 3 tal minuten over de streep voor Lesy. De 3 musketiers waren daar al een 10-15min aan het wachten , crisis had wa schaafwonden van een val maar voor de rest was iedereen daar heelhuids. Wat niet kon gezegd worden van alle deelnemers, 2 maal de ambulance gehoord en gezien. Het was dan ook wel een hele pittige en technische rit, terug 3000hm op de teller van die 2 ritten samen en niet gevallen.

Merci voor het gezelschap gasten twas een toffe samenzijn , en nog eens een extra dank aan Crisis om daar te mogen verblijven.

PS:  Kroele aka salonmountainbiker pnie mee inzitten moat we gaan da oplossen da probleem met je ogen/regen , ik stel voor om een duikbril op de webshop te plaatsen πŸ˜œπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Info

Afstanden: 65 - 90 - 115 km

Deelnemers

Crisis, Donald, Harryman, Chemical Pete, vedder, Black magic

Reacties op dit evenement.

Harryman schreef op 29-06-2017 :

@blackie waren wel toffe gasten hoor, van de haan!! Nu zal ik zeker mijn pomp niet meer terugkrijgen van die mannenπŸ˜‚.

Mega blackie!! Thanks voor verslag. Twas idd gletsen met je sletsen kroele!!πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ•Ί. Machtige rit en eerlijk gezegd dit is toch wat ik het liefst van al doe hoor. Pure mtb. Zalig in de bossen crossen. Prima sfeer en geen gezaag! Alleen van blackie zijn gem. Hartslagβ€οΈπŸ˜‚πŸ˜œ. Merci crisis en de rest van de vrienden😁

Space jr. schreef op 28-06-2017 :

Geljjk heb je , zeer schone raid , doe hem zeker ook nog eens , heb reclame gekregen van salzkammerhuttrophy of zo , 210km en 7000hm , maar dat zie ik echt niet zitten , 20 man vertrokken maar 10 aangekomen , dus er zijn kortere afstanden ook mogelijk.Wie weet nog geinteresseerde?

Donald schreef op 28-06-2017 :

inderdaad een machtig weekendje. Conditie is goed, bergop aal goed, mo berg af hebbek nog werk, we gaan da eens meer moeten doen om da te verbeteren! bedankt allemolle!

Crisis schreef op 27-06-2017 :

Was een top weekend... we gaan zeker nog eens terug om rond Namen te toerenπŸš΄πŸ‘ŠπŸ’¨πŸžπŸ»

Fitzy schreef op 27-06-2017 :

MACHTIG ! πŸ’ͺ✌️

Chemical Pete schreef op 27-06-2017 :

Het was inderdaad een super tocht! Deze wil ik volgend jaar zeker en vast opnieuw doen. Beslist om de rit/afdalingen rustig aan te vatten tgv de glibberige ondergrond en met het bevel van mijn madam gezien ik eerstdaags op reis vertrek. Black Magic ik ben ervan overtuigd dat ik je klimtempo makkelijk kan volgen maar in de afdalingen moet ik je ZEKER En VAST laten gaan. En dit terwijl je dan nog met een blessure zit. Sterk! Al bij al moet ik zeggen dat iedereen sterk heeft gereden zeker gezien het aantal hoogtemeters die wij al op onze teller hebben staan. Ondanks het rustige tempo toch meer volk ingehaald dan omgekeerd. Kurt, niets van aantrekken man! Beter plooien dan op je smoel gaan. 'k Heb er zo ook een aantal zien liggen... Merci mannen, was een topweekend!

vedder schreef op 27-06-2017 :

Black Magic, respect voor joen wi moat! ik heb je smorgens de trap zien op strompelen en zag je grimas door de pijn aan uw heup. En dan zo'n rit rijden, sterken beir wi moat! Ik heb Kroele gezegd dat hij in Mallorca een privΓ©leske moet volgen bij onzen Champ, want wat gaat hij daar anders gaan uitvreten in Mallorca? alst 5 meter naar beneden gaat gaat hij te voete mee zijn broek vol! en hij moet de knop in zijne kop omdraaien. Als je schrik hebt krijg je slaag. Het was een machtig mooie wedstrijd en ik heb er enorm van genoten. Het was technisch maar niets onmogelijks, zoals gezegd een paar passages te voet, maar ik heb de toppers zien passeren (Bosmans, Vadenbulcke, en die gingen daar ook te voet zulle) Kortom een zeer geslaagd weekend met dank aan de compagnie en Crisis in het bijzonder!

Black magic schreef op 27-06-2017 :

Met 7wacky's ( crisis,harryman,Donald,veder,kroele,chemical en mezelf) en Filip reden we zaterdag middag naar de Ardennen om zondag raid des haut fagnes aan te vatten , we mochten in de chalet van crisis zen ouders logeren waarvoor een welgemeende dikke merci! Ik kwam met Donald aan harryman zen deur en werden daar hartelijk verwelkomd door de vrouw des huize, na de frigo leeg te hebben gegeten zetten we ons koers verder naar Belgisch mtb contreien .Vedder ging meerijden met kroele maar dat beklaagde hij nog niet redelijk als mister no stress kroele een uur later dan gepland hem kwam oppikken. Daar aangekomen en verwelkomd door crisis en chemical zetten we ons eerst op ons gemak op het terras wachtend op de mannen van Maldegem . Eens die mannen daar waren gingen we met 6 een ritje doen van een 30tal km met een 500tal hoogtemeters, terwijl deden crisis en chemical boodschappen en zette alvast de ontbijttafel klaar voor de volgende dag. Savonds lieten we het ons smaken in een plaatselijke brasserie, waar het eten super was maar je wel tijd moest hebben . Donald was al aan het tellen hoelang hij nog zou kunnen slapen voor we moesten opstaan, ik vond da nie slecht dat die kleine laagvlieger nie teveel rust kreeg zo was ik van gedacht dat die mss minder goed ging zijn. Na een korte nacht en een ontbijt reden we naar Malmedy , het had al 3weken niet geregend en ja hoor die nacht wel en om het helemaal klote te maken was het nog aan het regenen den dju. Harde ondergrond met een supergladde toplaag en alle wortels in het bos spekglad en ik kan je vertellen der zijn daar heel veel wortels!! Behalve Filip die de 65km ging doen schreef iedereen zich in voor de 90km met 2500hm. Kroele liet al zachtjes blijken dat die ook de 65km ging doen, de brave man wist me te vertellen dat hij geen goed zicht heeft in de regen. Het is niet omdat hij niet graag nat en/of beslijkt is en bang is de technische afdalingen ofzo gewoon die ogen he πŸ˜‰. Aan de start glipte ik mee met de rest want normaal moest ik een 2tal boxen later starten, 7wackys in 1 box allemaal met de belofte dat ze rustig gingen rijden ,euhmmmm ik had er me twijfels bij maar 1 ding wist ik zeker da was dat ik rustig ging rijden. Alles wat ik nu doe staat in teken voor me iron Bike , rustig trainen veel km'ters doen met als het kan veel hm'ters. Ik kende de start nog van vorig jaar en waarschuwde hen dat direct zware toebak was, ik wist nie of ik hen ging bijhouden ik die eerste klim omdat ik al een slechte starter ben en me heup speelt nog parten ook. Het startschot werd gegeven en ja hoor wonder boven wonder alle wacky's bleven samen en we begonnen te klimmen , we stonden achteraan in de box en we klommen op het gemak iets sneller dan de meesten en zo schoven we plaatsen op, na eerst een 1km op de baan te klimmen ging de klim verder offroad . Ik schakelde en miljeerde dju me ketting eraf allee lap direct 30-40man me terug voorbij en ik mocht al beginnen achtervolgen op de rest. Zonder me echt druk te maken kwam ik in de eerste afdaling er weer bij en voorbij en zo bleven we samen de eerste km'ters. Enkel bleken de mannen van Maldegem en chemical achterop geraakt te zijn ik reed samen met harryman Donald en crisis, het tempo lag voor me eigen goed net iets te hoog me gemiddelde hartslag was 146 en das voor mij geen opbouwend werk.ik liet hen gaan na 10km en reed me eigen tempo verder ,ik zag hen terug aan de eerste bevoorrading op 17km net wanneer ze terug gingen aanzetten. Ik zag chemical toekomen zonder vedder en kroele , die zei dat hij hen ging opwachten maar ik wist al van beter weten. Die ogen van kroele en die regen he 😜da moet erg zijn dat je daarvoor moet afdraaien naar de 65km, ik leef met je mee moat . Ik zal er daarom op toezien dat er niet gelachen wordt met jou en dat ze jou zeker niet uitmaken voor banejanet , salonmountainbiker, trunte , plooier of voor zo iets dergelijks . Vedder beklaagde het hem wss nogmaals dat hij met die salonmountainbiker Euhmm ik bedoel trunte euhm Euhmm ik bedoel me moat kurt πŸ˜œπŸ˜‚ meegekomen was. Als passagier moet je bij je chauffeur blijven natuurlijk en zo was vedder gebonden aan die plooier euhm kroele , ik zag lesy komen en we reden samen op het gemak verder iets later moest die lossen in een afdaling en ik zag onze 3andere wacky's terug terwijl die iemand bijstonden die plat stond. Ik reed traag voorbij en Harry vroeg of ik een pomp bij me had, ik had meer zin om gewoon door te rijden maar stopte en gooide me pomp toe . Die klojo die daar pech had moest nog zen binnenband uithalen en een nieuwe steken enzo, ja me kloten ik zei dak moest gaan eten om 19h30 in Antwerpen en trok verder door . Kijk ze mogen der van denken wa ze willen maar als het geen Wacky is of iemand dak ken en tis wedstrijd dan kunnen ze me zak opblazen! Da zijn van die mannen die zo licht mogelijk aan de start staan en niks van materiaal bij hun hebben en ik die dezelfde rit doe met een rugzak van 3kg op me bult zou dan moeten stoppen en helpen. Me kloten ja , nie met den dezen hij had al zogezegd al 2keer plat gereden en ik zien micky mouse zeker, fuck it loser!!! Hij stond daar volgens mij licht genoeg om de rest van de rit al lopend te doen den dwoaze kloot. Als je zulke ritten doet en je rijdt alleen moet je maken da je voorzien bent zo simpel is het !!! Aan d 2de bevoorrading zag ik de mannen terug mede omdat me tempo lager was en ook omdat ik zelf pech had met chainsuck tot ik me ketting en tandwielen kon spoelen in een beekje . En da verhaaltje dat je dat met een single vooraan dat niet kan hebben is alleszins ook niet helemaal waar want ik heb het live gezien dat er daar ook 1 aan het vroetelen was met chainsuck! Terug liet ik de gasten uitlopen en reed ik me tempo zo zag ik lesy terug en we reden verder samen , de rit was prachtig puur mountainbiken hier en daar moest je der eens af om stukken te voet te gaan maar dat hoort ter bij. Met me heup dat nog niet helemaal genezen is zette ik weleens meermaals een voetje waar ik dat anders niet zou doen, de schrik zit er toch een beetje in om weer op die heup te vallen. De regen was gestopt en het was ondertussen ideaal fietsweer geworden de ondergrond droogde op enkel de wortels bleven spekglad, en dat heeft chemical geweten want die heeft tot 3maal toe een grondinspectie gedaanπŸ˜ƒ. Op die technische stroken en afdalingen liep ik telkens uit maar klom dan heel op het gemak om hem terug te laten komen. Het laatste stuk werd weer heel technisch en der volgde een lange klim en afdaling en zo kwam ik alleen een 3tal minuten over de streep voor lesy. De 3musketiers waren daar al een 10-15min aan het wachten , crisis had wa schaafwonden van een val maar voor de rest was iedereen daar heelhuids. Wat niet kon gezegd worden van alle deelnemers , 2 maal de ambulance gehoord en gezien. Het was dan ook wel een hele pittige en technische rit, terug 3000hm op de teller van die 2 ritten samen en niet gevallen. Merci voor het gezelschap gasten twas een toffe samenzijn , en nog eens een extra dank aan crisis om daar te mogen verblijven. Ps kroele aka salonmountainbiker pnie mee inzitten moat we gaan da oplossen da probleem met je ogen/regen , ik stel voor om een duikbril op de webshop te plaatsen πŸ˜œπŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

Fitzy schreef op 22-06-2017 :

Good luck to the A-team

Plaats een reactie

captcha

Verjaardagskalender

Klik om de kalender te bekijken
High 5 - Sports NutritionGB EXPRESSPaljas BierCMKSchrijnwerkerij RotsaertHenry Delheye - Schil der- en decoratiewerkenVlamynck Brood-BanketMichel Van Mol  FietsenCreative DesignsThierry Ide SanitairCallant Luc Decoratieteam bvbaDe Zilvertorens